Můj build v TES: Online

Můj build jsem pojmenovala Bouřlivá Susan, podle postavy Susan Storm z Fantastic Four. Stejně jako ona i já dokážu snadno zmizet a v pohotovostním režimu vypadám jako koule blesků, takže nic geniálnějšího mě nenapadlo. Nebudu si hrát na znalce Marvelovského universa, mezi Batmanem a Supermanem volím Karla Čapka, takže zde moje srovnávání podobností končí.

Článek je určený pro hráče The Elder Scrolls Online, především pro ty, kteří hrají sorcerera. Ostatní hráči si ho mohou přečíst také, protože se jim budou hodit tyto poznatky ke zlepšení bojům v PvP s postavami podobného buildu. Protože některé věci nelze dokonale překládat, budu je do textu často formulovat v původním znění a tudíž budu psát hovorově, herně a pro neznalé terminologie asi i retardovaně, ale kdo to skutečně hraje, ten mi jistě porozumí. Na závěr článku přiložím slovník pojmů, takže pokud nebudete některému výrazu rozumět, máte kam nahlédnout.

Ve zkratce: sorcerer, DPS, magicka build, vampire, PvP/PvE. Jsem teda mág zaměřený na útok. Většinu spellů mám vylepšených na souboje s nepřátelskými hráči, ale na příšery to taky funguje. Navíc jsem upír, což mě v mnoha ohledech ubližuje a kdybych jím nebyla, určitě mnohem více vydržím. Ovšem výhody vampirismu jsou pro mě natolik lákavé, že jsem se naučila hrát tak, abych to zvládala. Jde o to, že se občas nevyhnu osudu, kdy doslova uhořím k smrti. Abych dokončila některé ohnivé PvE dungeony, (např. City of Ash) musela jsem se nechat vyléčit. Teď, když už jsem zase upírem, raději tyto dungeony moc nechodím. Jsou náročné na velmi přesné načasování spellů a vyžadují vybalancovanou skupinu s nesmrtelným healerem.

Zbraně: Flame destro staff, resto staff

Doporučená rasa

1.) Breton (+ 10% max magicka, + spell resistance, + redukuje „spell cost“ až o 3%)
Bretoni jsou míšenci lidí a elfů. Vaše postava bude humanoidní a nebude mít žádné anténky místo uší. Pokud si budete vyrábět zbroj ve vzhledu své rasy, budete vždy vypadat „normálně“. Heavy armor připomíná středověkého rytíře, medium armor dokonale sedí na lučištníka a v light armoru si nebudete připadat jako ve výstředním pyžamu z výprodeje. Samozřejmě můžete nosit cokoliv jiného, ale je dobré to vědět. Více o kultuře a historii najdete pod tímto odkazem.

2.) Altmer (+ 10% max magicka, + 9% magicka recovery, + zvyšuje poškození ohněm, ledem a bleskem až o 4%)
Altmer, nebo také High Elf je ušlechtilá rasa elfů, kteří se cítí být nadpozemsky vznešení a mají tendenci tento cit neustále předávat všem kolem sebe. Je pravda, že v sobě cosi božského mají a proto jim to netřeba mít za zlé. Vděčíme jim za založení Mage Guildy, za výzkum v oblasti chycení duší do kamene, rozšíření učiva teleportace, nebo třeba za odrážecí kouzla a další důležité věci, bez nichž se dnešní mágové neobejdou. Altmerskou kulturu a historii naleznete pod tímto odkazem.

Styl boje v tomto buildu

Mám vždy aktivní Inner light. Před bojem si aktivuji absorbční štít (Hardened ward), bleskový štít (Boundless Storm), dle situace i healing ward (ten vás healne za 5s), aktivuji zvýšení 20% dmg pomocí power surge a útočím destro staffkou, sleduji crit castu krystalů, ty házím hned jak „kritnou“ (dávají stun + velký dmg cca 10-13k + díky tomu jak tam skočí ten „crit“ se zbavím „cast time“ a spell hodím instantně). Neustále jsem v pohybu. Když na mě útočí a padnou mi HP, hodím štít a healnu se wardou. Vždy udržuji aktivní absorbční štít a power surge. Ultimátku užívám s rozumem (v PvP hlavně na enemy, v PvE na rychlé sražení HP bosse nebo efektivní a rychlou likvidaci otravných addů). Ultimátkou dávám velký dmg a doplňuji si tím i magicku. Když teče do bot nebo mám pod sebou červené kruhy a nemám dost staminy se z nich vykutálet, zdrhám strikem (nejlépe přes enemy a tím ho/je zastunnuju). Naházím se a jedu dál. Mám velkou výdrž.

Výhody a nevýhody buildu 

(+) rychlé a velké DPSko
(+) vydrží i větší nálož dmg
(+) umí rychle zmizet
(+) vysoce mobilní
(+) soběstačné v self healu
(-) má málo staminy a pokud se musí často rollovat ze stunnu, blokovat atp. je to problém
(-) provoz buildu vyžaduje naučení se specifického „perfect timing“ v nahazování štítů

Jak zabít člověka, který hraje podobný build?

Když mě někdo zastunnuje a hází na mě neustálý nápor dmg (já se snažím štítem udržet) a když už nemám moc kam zdrhat. Proto je v PvP dobré používat aktivní abilitu z heavy armoru, která mi sice sebere 30% staminy, ale za to mi dá štít proti zastunnování.

Čím mě zlobí jiné classy?

Nightblade (NB) – ten mě zlobí, když ho nemohu zaměřit (má skill na úplný hide), když mě stunnuje, skočí po mě a drtí mě na blízko. Je potřeba ho vnímat, odtušit kdy na mě skočí, mít štít a nejlépe udělám, když zdrhám strikem přes něj, abych ho zastunovala a nenechám ho, aby mě kuchnul svýma nožíkama. Jako pohyblivý, byť viditelný štít mám větší šanci souboj přežít, pokud se tedy rozhodnu ho složit. Též mu naložím stunn krystalama (pokud se podaří, dostane to za 13k okamžitě a ještě si lehne na zem ve stunu) a jakmile leží na zemi, tak musím velmi rychle srazit jeho HP co nejvíce. Pokud neumře a zvedne se, tak se pak musí nějak zkusit healnout a to je šance, kdy ho mohu dorazit. Docela je vyjevený, když na něj vytáhnu restraining prison, zachytím ho do krystalového sevření, házím do něj dmg a na konci efektu dostane stunn a pokud nezareaguje včas, dorazím ho. Nebo mi zmizí mám zase smůlu.

Dragonknight (DK) – štve mě takový jeden jeho skill, že když to spustí (vypadá to, jako když blokuje a má kolem sebe šedou auru), tak umí reflektovat až 4 moje spelly, takže je potřeba v tu dobu na něj nevalit ultimátkou,ale dát třeba tři light výstřely z healing staffky. Pokud odráží spelly, kašlu na něj a prostě beru healing staff a dám na něj klasický útok ze staffky (podmínkou je mít unresistable dmg jako enchant). Jinak samozřejmě jeho drápy, co mě chytí a stunnují jsou asi největší zlo, nemluvě o kombinaci s ohnivým útokem. Pokud potkám opravdu dobrého a šikovného DK, mám po srandě.

Vyjádření DK, stamina build, tanka: “ Tlačim, nedám chvilku klidu a čekám, až ti dojde stamina a nebudeš moct cc break. Reflect je jen na 4 sec. A je drahý, takže brzo dojde magicka, pokud je to stamina build..“

Templář – mě vždy dokonale pobaví, jak se snaží healovat se pořád dokola. Templář je prostě na mě krátký, hlavně když má zbraně na blízko. I když je pravda, že pár templářů si občas vzpomene, že mi umí dát stunn hozením oštěpu, no. Tak se zvednu, oklepu se a rozloučíme se. Jenže tahle class má velké množství buildů a pořád se mám co učit.

Vyjádření templáře, DPS: “ S touhle sorckou, co hraješ, opravdu neudělám nic. Maximálně se mohu pokusit tě stunnout oštepem nebo na tebe skočit topling chargem a dávat puncturing swipe a pak paprsek, ale větsinou vyhraje sorcka. Temple magicka je v PvP zřejmě nejhorší class.“

Aktivní skilly na liště

¤ Bar 1 – destro staff
[1] Force pulse (destro staff, 3. skill)
[2] Crystal Fragments (dark magick, 1. skill)
[3] Velocious Curse (daedric summoning, 2. skill)
[4] Power surge (storm calling, 4.skill)
[5] Inner light (mage guild, 1.skill)
{ULTIMATE} Energy overload (storm calling)

¤ Bar 2 – resto staff
[1] Healing ward (resto staff, 4.skill)
[2] Hardened ward (daedric summoning 5.skill)
[3] Streak (storm calling, 5.skill)
[4] Boundless Storm (storm calling, 2.skill)
[5] Inner light (mage guild, 1.skill)
{ULTIMATE} Energy overload (storm calling)

¤ Bar 3 – při aktivované ultimátce
[1] Power surge (storm calling, 4.skill)
[2] Hardened ward (daedric summoning 5.skill)
[3] Streak (storm calling, 5.skill)
[4] Boundless Storm (storm calling, 2.skill)
[5] Inner light (mage guild, 1.skill)
{ULTIMATE} Energy overload (storm calling)

Další používané skilly:

¤ restraining prison (dark magic, 2.skill) – máchnutím ruky zastaví před vámi mobky, drží je na místě a pak (po 5,4s) jim dá stunn na 4,8s (druhý morph na konci vybuchne a dá dmg)
¤ rune prison (dark magic, 3.skill) – na 19,9s zavře jednoho nepřítele na místě do stunu, ale nefunfuje na bosse a elitky
¤ dark conversion (dark magic, 4.skill) –  slouží k rychlému doplnění magicky a hp výměnou za staminu, vhodné do Maelstorm arény nebo náročnějších pve dungeonů
¤ daedric minefield (dark magic, 5.skill) – na 36 vteřin hodí na zem 5 kruhů, které dokáží zastavit a zastunnovat vše, co do nich šlápne, je to taková „cheap verze“ caultropů
¤ unstable clannfear (daedrus summoning, 1.skill) – vhodné pro PvE low levely, je to summon „tank“, v PvP naprosto nevhodný a není neviditelný jako vy, když jste hidden
¤ mages wrath (storm calling, 1.skill) –  takzvaný „bleskový dorážeč“, dává shock dmg, ale nejlépe se používá, když má enemy pod 20% hp, to pak dává místo 2k rovnou 7,5k + vás to healne
¤ elemental ring (destro staff, 5.skill) – výborný na AoE plošný dmg do grupy, ale musíte stát uprostřed skupiny
¤ illustrious healing (resto staff, 1.skill) – plošný heal, vhodný do pvp např. na healování grupy z vrchu věže
¤ unstoppable (heavy armor) – nedají vám stunn, když si to hodíte (PvP), ale žere to stamku (asi 5k)
¤ elusive mist (vampire, 2.skill) – 4s zrychlení a zmizení, utečete a v tu dobu na vás nemohou útočit (resp. nic vás nebolí), když máte tuto schopnost v baru,máte regen magicky a staminy +10%
¤ retreating maneuver (assault, alliance war, 1.skill) – rychlejší pohyb, nejlépe na koni házet „zrychlovák“, působí i na lidi kolem
¤ siege weapon shield (support, alliance war, 1.skill) – bublina na siege weapons, na které někdo střílí a ničí je, lepší je asi ale druhý morph, který eliminuje dmg přicházející zvrchu
¤ caultropy, magicka detonation (assault, alliance war 4. a 5.skill) – pouze pro vysoké ranky v PvP

Atributy:

– všechny body dávat do magicky

Pasivní ability:

– class dark magic – vše (8)
– class daedric summoning – vše kromě první a poslední (6)
– class storm calling – vše (8)
– weapon – destruction staff – vše (10)
– weapon – restoration staff – vše (10)
– light armor – vše (11)
– heavy armor – vše (11)
– vampire – vše kromě prvního (7)
– soul magic – soul summons (2) – není nutný, ale hodí se
– legerdemain – improved hidding (4) + není nutný, ale hodí se i traficker (1)
– mage guild – vše (první lze vynechat, ale na questy je potřebný) (9+1)
– fighters guild – druhý a třetí (6) + první lze vynechat,ale na questy je třeba ho mít (1) + poslední se hodí na získání více questů v pvp (1)
– undaunted – vše (4)
– allinace war – vše, co půjde (max. 6+6)
– racial – ze začátku vše a až budete mít light armor na max, tak můžete ubrat první řádek a ušetřit skill point (9 / 10)

Champion pointy:

The Lady
The Lover
The Apprentice

Mundus stone:

The Mage – zvyšuje max magicku (používám já)
The Atronach – zvyšuje magicka regen (někdo má radši tento)
The Apprentice – zvyšuje spell dmg (ten má hodně lidí, ale víc magicky dává i větší spell dmg, takže byste si museli spočítat, co je u vás výhodnější)
Odkaz k nalezení lokalit jednotlivých „mundus stones“ najdete zde.

Potiony, jídlo, pití:

food

potiony

Armor

VETERAN RANK 16
Můj vzhled armoru najdete na stránkách eso-fashion.com

[hlava] – vr16, light armor, Julianos, crafted, divines, glyph magicka
[ramena] – vr16, heavy armor, Torung’s Pact, crafted, divines, glyph magicka
[hruď] – vr16, heavy armor, Torung’s Pact, crafted, nirhoned, glyph magicka
[ruce] – vr16, light armor, Julianos, crafted, divines, glyph magicka
[opasek] – vr16,light armor, Julianos, crafted, divines, glyph magicka
[kalhoty] – vr 16, light armor, Julianos, crafted, infused, glyph magicka
[boty] – vr 16, light armor, Julianos, crafted, divines, glyph magicka
[náhrdelník] – vr 16, willpower, arcane
[prsten] – vr 16, willpower, arcane
[prsten] – vr 16, willpower, arcane
[destro staff] – vr16 Torung’s Pact, crafted, nirhoned, truly suberb glyph of decrease health (unresist.dmg, itade+okoma+kuta)
[resto staff] – vr16 Torung’s Pact, crafted, nirhoned, truly suberb glyph of decrease health (unresist.dmg, itade+okoma+kuta)

Jmenované willpower šperky padají z truhel v Imperial City, lze je nafarmit nebo koupit od hráčů.

VETERAN RANK 11-14
Healer set (hlava a šperky, padá v dragonstar arénách a lze je i koupit, ovšem jsou jen vr13 a vr14) + Torung’s Pact (crafted heavy chest, heavy ramena a obě staffky) + Martial knowledge (z toho mít zbytek oblečení; je to drop z Craglornu, padá random a lze ho nadropovat i z Cyrodiilských dolmenů, lze koupit levně)

Vhodné pro hráče bez DLC Orsinium:
Varianta I. – (low levely) Magnus (5ks) a Seducer (zbytek), vždy chest a ramena heavy a zbytek light, flame destro staff, resto staff, šperky na magicku, co padne berte
Varianta II. – (veterans) Magnus (5ks) a Torung’s Pact (zbytek), vždy chest a ramena heavy a zbytek light, flame destro staff, resto staff, šperky na magicku, co padne berte

Náročnost craftů:
Magnus – 4 traity
Seducer – 3 traity
Torung’s pact – 3 traity
Julianos – 6 traitů

Jaké šperky z dropu by se vám mohli hodit na low levely a nestojí moc peněz?

Slovník pojmů:

PvE = Player Versus Enviroment, hráč versus prostředí, tím se myslí spektrum hry věnované bojům proti příšerám ve světě nebo v dungeonech
PvP = Player Versus Player, hráč versus hráč
Build = stavba, v tomto případě specifické sestavení postavy a její charakteristika
Dungeon = zpravidla jím bývá jeskyně (hrad, věž aj.), ve které se odehrává příběh a kde se bojuje s nepřátelskými příšerami
Spell = veškerý útok, který nevychází přímo ze zbraně
Healer, healne, self heal = léčitel, léčit, samoléčba
Max magicka = zvýšení množství magicky
Magicka recovery = obnova magicky
Spell resistance = odolnost vůči spellům
Spell cost = cena, za kterou lze vyvolat spell (např. spell cost 1500 magicka znamená, že pro vyvolání spellu vám to odebere 1500 magicky)
DMG = damage, poškození
DPS, DD = damage per second, damage dealer, typ hraní zaměřený na poškození
Cast = vyvolání, např. spell cast – vyvolání spellu
Enemy = je to především nepřátelský hráč, ale může znamenat jakéhokoliv nepřítele
HP = health point, zdraví, životy
Roll, rollovat = dělat kotrmelec
Stunn = zastavení na místě, kdy se nemůžete hýbat ani castit spelly
Heavy, medium, light armor = typy armoru těžký, střední a lehký
Add = pomocník bosse/elity v boji, kterého si vyvolává v určité fázi boje
Blokovat = držet pravé tlačítko myši a přijímat pouze polovinu poškození
Perfect timing = skvělé, přesné načasování
Aktivní/pasivní abilita = aktivní abilita je schopnost, kterou můžete využívat a pasivní abbilita vám zvyšuje staty
Hide = být skrčený
Class = třída
Morph = po dosažení vysoké úrovně používaného spellu se vám nabídne vylepšení, tzv. morph
Dolmen = event, kdy se z nebe spustí kruhy a padají daedrické mobky
Drop, loot = to je to, co si lze vzít ze zabité příšery nebo sebrat ze země, popř. z truhel

AnnieCZE Autor článku:

Napište první komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.