Znáte kreslenou pohádku Vzhůru do oblak? Pokud ne, tak se na ni určitě podívejte. Vypráví totiž jeden nádherný příběh, kterým jsem se nechala při stavění mapy inspirovat. Je plná naděje, dobrodružství a odvahy.
Carl, 78letý prodejce balónků, měl nesplněný životní sen. Se svou ženou si přáli k jejich domu přivázat tisíce balónků a nechat se odvát až k exotickému ostrovu s vodopádem. Po smrti své ženy si uvědomil, že už mu moc času na tomto světě nezbývá. Pokud nechce nechat sny rozplynout se v knize zapomnění, musí začít něco dělat. Jelikož to nestihli splnit spolu, tak se o to pokusí aspoň on sám. Dobrodružství nečeká!
Album fotek: http://imgur.com/a/L2dt3
Mapa je situována do chvíle, kdy domek s balónky doletí k vysněnému místu s vodopádem. Jelikož je hra BedWars určená čtyřem týmům, musí se o vysněný vodopád utkat v souboji. Sice je z toho v BedWars spíše souboj o zlato, ale dá se říci, že ve hře má ten střed (tj. místo s pralesem a vodopádem) zhruba stejně důležitou roli, jako v příběhu.
S modelací středu jsem si nechala poradit od našeho buildera Bossadilka, který už skály modeloval nesčetněkrát. Navíc umí s WorldEditem podstatně lépe, a tak jsem se aspoň něčemu přiučila. Možná si myslíte, že je to snadné, že prostě naklikáte nějaké bloky, občas nějaké z nich zboříte a ono to bude vypadat přesně tak, jak chcete. Bohužel – tak snadné to není. Pokud tedy máte vyšší cíle, než jen funkčnost. Je potřeba místo stavění modelovat tvary a vidět dílo esteticky nejen jako celek, ale i s veškerými detaily.
Pro rozlišení týmů jsem použila jiné barvy balónků nad domy, se kterými mi pomohl náš šikovný builder Pe3tr. Problém byl hlavně v jejich množství. Zní to možná divně, ale fakt je, že se nám to tam neuvěřitelně lagovalo. Dozvěděla jsem se, že to dělá vždy velké množství skleněných bloků v kombinaci s jinými bloky, a o to více, jde-li o nepravidelné tvary staveb. Za ty „lagy“ vlastně mohly objemné výpočty počítače, k nimž v podobných oblastech dochází. Počítač totiž musí vypočítat, kudy světlo propustí, a kudy ne. Čím více skel, tím více početních operací. Nehledě na fakt, že to musí přepočítat pokaždé, když se pohnete. Nakonec jsme ten problém vyřešili, protože Pe3tr je mistr improvizace. Napsala bych, že je génius, ale on by se pak příliš naparoval a přestal by se se mnou dělit o oříšky.
Domek by měl být uvnitř útulný. Mělo by být poznat, že v něm někdo dlouhá léta žil, stejně jako Carl se svou ženou v pohádkové předloze. Proto jsem neváhala vybavit ho standardním způsobem a scénu vyzdobit nábytkem. Ovšem je potřeba respektovat specifika minihry, takže i přes svou útulnost musí být dostatečně prostorný a poskytovat všechny potřebné prvky, tzn. generátory měny, vesničany, místo na postel i tajné cesty do domu. Můžete se do domu dostat vchodovými dveřmi, ale mám tu zabudovanou i tajnou cestu skrze půdu nebo komín. Ten komín je „na dlouho“, protože jsou v něm pavučiny, ale za to o něm ví jen opravdu málokdo.
Pokud se vám mapa líbí, můžete si ji prohlédnout na vlastní oči. Stačí si jít zahrát BedWars na server Survival-Games a před začátkem hry si ji zvolit. Jak se na server připojit? Na webu serveru najdete vše potřebné: www.survival-games.cz
Moje mapa se dokonce objevila na TV Nova ve Střepinách (stopáž 13:10) http://novaplus.nova.cz/porad/strepiny/video/8981-strepiny-24-4-2016/, případně je video zde: http://doma.nova.cz/multimedia/strepiny-24-4-2016.html
Napište první komentář